Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

PostScript to the Middle Ages

Teaching Medieval Studies Through the Name of the Rose

Alison Louise Ganze
Livre relié | Anglais | Medieval Studies
59,45 €
+ 118 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

More than a quarter century after its publication in English, Umberto Eco's The Name of the Rose remains a popular novel among medievalists and non-medievalists alike. Its riveting account of a series of murders at a wealthy Italian abbey during the papacy of John XXII, amidst the tensions of the Franciscan Spiritualist controversy, provides an excellent point of entry to the cultural, philosophical, and theological milieu of fourteenth-century Europe. This collection of essays approaches the novel as a primary text in medieval studies courses and seeks to provide ways of integrating it into such courses effectively.

Part One of the collection consists of essays addressing the pedagogi-cal advantages and pitfalls of teaching The Name of the Rose in a variety of medieval courses, including literature, cultural studies, history, religious studies, art history, and manuscript studies. Serving as a bridge between the explicitly pedagogical essays that precede it and the critical essays that follow, Part Two explores the relationship between Eco's novel and Jean-Jacques Annaud's 1986 film version. The volume concludes with a selection of scholarly essays addressing major medieval historical figures, movements, and cultural phenomena as they pertain to the novel, including fourteenth-century apocalyptic reflections on medieval language and sign theories, and the search for the lost second book of Aristotle's Poetics.

While each essay in the collection stresses its own disciplinary contexts and concerns, they also enrich each other, providing a valuable addition to the relatively small canon of texts on medieval pedagogy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
296
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780815632344
Date de parution :
04-12-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
163 mm x 236 mm
Poids :
544 g

Les avis