Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Dictionnaires & Cours de langue
  5. Science littéraire
  6. Histoire de la littérature
  7. Rupture, Representation, and the Refashioning of Identity in Drama from the North of Ireland, 1969-1994

Rupture, Representation, and the Refashioning of Identity in Drama from the North of Ireland, 1969-1994

Bernard McKenna
161,45 €
+ 322 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The North of Ireland has long been plagued by violent conflict, and dramatic works from that region often reflect the ongoing social turmoil. This book uses trauma theory to analyze dramatic productions from the North of Ireland. After a person is initially exposed to violence, their sense of identity is ruptured. In an effort to shield themselves from trauma, victims then construct identities, but those identities do not fully integrate traumatic experiences. Ultimately, some individuals successfully assimilate their exposure to traumatic events. This book examines how dramatic productions reflect the rupture in the factors that inform identity, and the more successful attempts to refashion a conception of self in relation to community, continuity, and communion with the mythic.

This volume looks not only at the literary and psychological structure of the plays but also their theatrical components. The book discusses how each play functions as drama, as staged spectacle and representation, and as performance, focusing on the audience's reaction to particular scenes. Each work was either written by a writer from the North of Ireland or was staged in the North, and all the plays discussed either directly or indirectly confront issues of sectarian conflict. Attention is given to Stewart Parker, John Wilson Haire, Brian Friel, Martin Lynch, Kenneth Branagh, Seamus Heaney, Anne Devlin, Graham Reid, and others.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780313320293
Date de parution :
30-12-03
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
161 mm x 240 mm
Poids :
476 g

Les avis