•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Social Networks and Trust

Vincent Buskens
Livre broché | Anglais | Theory and Decision Library C | n° 30
181,95 €
+ 363 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Social Networks and Trust discusses two possible explanations for the emergence of trust via social networks. If network members can sanction untrustworthiness of actors, these actors may refrain from acting in an untrustworthy manner. Moreover, if actors are informed regularly about trustworthy behavior of others, trust will grow among these actors.
A unique combination of formal model building and empirical methodology is used to derive and test hypotheses about the effects of networks on trust. The models combine elements from game theory, which is mainly used in economics, and social network analysis, which is mainly used in sociology.
The hypotheses are tested (1) by analyzing contracts in information technology transactions from a survey on small and medium-sized enterprises and (2) by studying judgments of subjects in a vignette experiment related to hypothetical transactions with a used-car dealer.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
269
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 30

Caractéristiques

EAN:
9781441952738
Date de parution :
08-12-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
408 g

Les avis