Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Sociolinguistics and Mobile Communication

Ana Deumert
Livre broché | Anglais | Edinburgh Sociolinguistics
59,95 €
+ 119 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Have wireless, mobile communication technologies - phones, laptops and tablets - changed the way people talk to one another? What does it mean to be able to speak or write to anyone, anywhere, 24/7/365, and get an immediate response? And what does the current profusion of these technologies mean for the study of language in social life? Do we need to develop new approaches, methodologies and theories? Taking a global perspective, this volume provides readers with a nuanced, ethnographically-informed understanding of mobile communication and sociolinguistics. The text explores a wide range of digital applications, including SMS, email, tweeting, Facebook, YouTube, chatting, blogging, Wikipedia, Second Life and gaming. It raises important questions about the nature of language, the role of multimodality and intertextuality in creating meaning, the realities and consequences of digital linguistic inequality. The formation of virtual communities, ways of online socialising and the performance of the 'self' are explored. Based on a multicultural and multilingual approach, the volume provides a comprehensive and intriguing overview of digital communication for both students and researchers.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780748655748
Date de parution :
11-12-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 249 mm
Poids :
385 g

Les avis