•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Sociology and School Knowledge

Curriculum Theory, Research and Politics

Geoff Whitty
Livre broché | Anglais | Routledge Library Editions: Sociology of Education | n° 59
47,45 €
+ 94 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The rise of a radical 'new' sociology of education during the early 1970s focused attention on the nature of school knowledge. Although this new approach was set to revolutionize the subject, within a few years, many people considered these developments an eccentric interlude, with little relevance to curriculum theory or practice.

First published in 1985, this book offers a more positive view of the new sociology of education and its contribution to our understanding of the curriculum. In doing so, it argues that some of the radical promise of the new sociology of education could be realised, but only if sociologists, teachers and political movements of the left work more closely together.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
222
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 59

Caractéristiques

EAN:
9780415789523
Date de parution :
19-09-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
317 g

Les avis