Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Child's Changing Consciousness

As the Basis of Pedagogical Practice (Cw 306)

Rudolf Steiner
Livre broché | Anglais | Foundations of Waldorf Education | n° 16
33,45 €
+ 66 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

8 lectures, Dornach, April 15-22, 1923 (CW 306);
plus "Introductory Words to a Eurythmy Performance"

Three and a half years after the founding of the first Waldorf school in Stuttgart, Germany, these talks were given to an audience of Swiss school teachers, most having little knowledge of Anthroposophy. This is the context of these lectures, which are among Rudolf Steiner's most accessible talks on education.

A teacher who attended the lectures wrote in the Berne school paper:

"Every morning, as we listened anew to Dr. Steiner, we felt we had come closer to him and understood better what he had to say and how he had to say it. Daily, we newcomers gathered, asking ourselves: Why are more of our colleagues not here? It is untrue that anthroposophy limits a person, develops blinkers, or avoids real life.... Step by step, Dr. Steiner shows its application to life...illumining the details and disclosing their connection with profound questions of life and existence. I came to the conference to stimulate my school work. I found benefit in abundance. But also, I unexpectedly received a greater richness for heart and soul--and, from this in turn shall stream richness for my classes."

In other words, these lectures are ideal for anyone who is approaching Waldorf education for the first time. Using language that any teacher or parent can understand, Steiner goes into the essentials of his educational philosophy, providing many examples and anecdotes to convey his meaning. In this way, against the background of the developing child, he allows the curriculum and the method of teaching to emerge as the commonsense conclusion of practical experience.

German source: Die pädagogisch Praxis vom Geichtspunkte geisteswissenschaftlicher Menschenerkenntnis (GA 306).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
252
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 16

Caractéristiques

EAN:
9780880104104
Date de parution :
01-10-96
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
141 mm x 217 mm
Poids :
362 g

Les avis