Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Economics of the Good, the Bad and the Ugly

Secrets, Desires, and Second-Mover Advantages

Manfred J Holler
Livre broché | Anglais | Graz Schumpeter Lectures
54,45 €
+ 108 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The highly praised Western, The Good, the Bad, and the Ugly, has been used in many game-theory courses over the years and has also found its way into leading journals of this field. Using the rich material offered by this movie, alongside other elements from popular culture, literature and history, this book furthers this exploration into a fascinating area of economics.

In his series of Schumpeter lectures, Manfred J. Holler uses his analysis of Sergio Leone's movie as a starting point to argue that combinations of desires, secrets and second-mover advantages trigger conflicts but also allow for conflict resolution. Many people and organizations have a desire for secrecy, and this is often motivated by a desire to create a second-mover advantage, and by undercutting the second-mover advantage of others. This book demonstrates that the interaction of these three ingredients account for a large share of social problems and failures in politics and business but, somewhat paradoxically, can also help to overcome some of the problems that result by applying one or two of them in isolation.

This book has been written for curious readers who want to see the world from a different perspective and who like simple mathematics alongside story telling. Its accessible approach means that it will be of use to students and academics alike, especially all those interested in decision making, game theory, and market entry.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
260
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367587772
Date de parution :
30-06-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
452 g

Les avis