•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Headscarf as a Business Card

A Qualitative Case Study on Styles and Expressions of Berlin Muslim Women

Juliane Kanitz
Livre broché | Anglais
84,45 €
+ 168 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In her book, Juliane Kanitz not only examines the frequently asked question of why Muslim women wear a headscarf, but also concentrates on how it is worn. She is concerned with the cultural, aesthetic and fashionable preferences of women and not primarily with the religious motives that are otherwise often the focus of attention. In addition to a contribution to research on the Muslim headscarf, the author presents theoretical and empirical supplements to Islamic fashion and Islam in Germany as a whole. She also discusses the debate on Europeanization, in which arguments against Muslims are put forward, and develops some perspectives on the topic of the headscarf in Germany that have not yet been taken into account, made possible by the new perspective of fashion.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
252
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783658317782
Date de parution :
11-02-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
331 g

Les avis