Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Humanistic Person-Centered Company

Domènec Melé
Livre relié | Anglais | Issues in Business Ethics | Eminent Voices in Business Ethics | n° 55
147,95 €
+ 295 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Humanism in business is not only an alternative to economism but a way to human excellence. Humanism presented here revolves around the rich notion of "human person", keystone of modern personalist philosophy and Catholic Social Teaching. From this perspective this book is offered to everyone, believer and nonbeliever alike.

 The person-centered humanism considers the human-wholeness, individual and relational, with subjectivity, self-determination, openness to transcendence, and with capacity not only to possess but also to give. It also highlights the uniqueness of each person, endowed with a high constitutive dignity and in continuous process of flourishing toward human plenitude. An attitude of respect and good will is due to non-personal beings, while persons deserve to be treated with justice and even with love of benevolence.

The book is prepared in dialogue with mainstream of thought in business and business ethics and focused on exploring ways to improve some conventional views. It includes some proposals such as a person-based ethics, ethics understood as intrinsic to business activity, the consideration of the company as an organized community of persons, and the purpose of the company oriented toward the common good through a double mission, internal and external. It is also suggested substituting the notion of "stakeholder" for the richer one of "relationholder."

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 55

Caractéristiques

EAN:
9783031555398
Date de parution :
27-04-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
557 g

Les avis