•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Illusion of Transparency in Corporate Governance

Does Transparency Help or Hinder True Ethical Conduct?

Finn Janning, Wafa Khlif, Coral Ingley
Livre broché | Anglais
105,45 €
+ 210 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Transparency is generally seen as a corporate priority and a central attribute for promoting business growth and social morality. From a philosophical perspective, society has experienced a gradual paradigm shift which intensified after the Second World War with the advent of the information era. As a fundamental part of an inescapable, hegemonic capitalist system and given the insistent emphasis on it as a moral imperative, transparency, this book avers, needs to be examined and challenged as to its true governance value in building a sustainable twenty-first century society. Rather than clinging to the fantasy of complete transparency as the only form of accountability, corporate governance is strengthened in this way by practicing true social responsibility, which emerges not from outward-looking compliance but from a deeper place in the corporate psyche through inward-looking contemplation and the development of moral maturity.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
165
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783030357825
Date de parution :
30-01-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
213 g

Les avis