Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Italian Solo Concerto, 1700-1760

Rhetorical Strategies and Style History

Simon McVeigh, Jehoash Hirshberg
Livre relié | Anglais
217,95 €
+ 435 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The solo concerto, a vast and important repertory of the early to mid eighteenth century, is known generally only through a dozen concertos by Vivaldi and a handful of works by Albinoni and Marcello. The authors aim to bring this repertory to greater prominence and have, since 1995, been involved in a research programme of scoring and analysing over nine hundred concertos, representing nearly the entire repertory available in early prints and manuscripts. Drawing on this research, they present a detailed study and analysis of the first-movement ritornello form, the central concept that enabled composers to develop musical thinking on a large scale. Their approach is firstly to present the ritornello form as a rhetorical argument, a musical process that dynamically unfolds in time; and secondly to challenge notions of a linear stylistic development from baroque to classical, instead discovering composers trying out different options, which might themselves become norms against which new experiments could be made.

SIMON McVEIGH is Professor of Music, Goldsmiths College, University of London; JEHOASH HIRSHBERG is Professor in the Musicology Department, Hebrew University of Jerusalem.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
380
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781843830924
Date de parution :
30-11-04
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
165 mm x 239 mm
Poids :
875 g

Les avis