Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Linguistic Challenge of the Transition to Secondary School

A Corpus Study of Academic Language

Alice Deignan, Duygu Candarli, Florence Oxley
Livre relié | Anglais | Routledge Applied Corpus Linguistics
168,95 €
+ 337 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides a unique analysis and description of the linguistic challenges faced by school students as they move from primary to secondary school, a major transition, which some students struggle with emotionally and academically. The study:

- draws on a bespoke corpus of 2.5 million words of written materials and transcribed classroom recordings, provided by the project's partner schools;

- combines quantitative and qualitative approaches to the corpus data to explore linguistic variation across school levels, registers and subjects;

- describes the procedures of corpus compilation and analysis of written and spoken academic language, showing how modern corpus tools can be applied to this far-reaching social and educational issue;

- uncovers differences and similarities between the academic language that school children are exposed to at primary and secondary school, contrasting this against the backdrop of the non-academic language that they encounter outside school.

This book is important reading for advanced students and researchers in corpus linguistics, applied linguistics and teacher education. It carries implications for policymakers and schools looking to support students at this critical point in their schooling.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
214
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367534219
Date de parution :
30-12-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
498 g

Les avis