Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Medieval Poet as Voyeur

A C Spearing
Livre broché | Anglais
54,45 €
+ 108 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

While love is private, and in medieval literature especially is seen as demanding secrecy, to tell stories about it is to make it public. Looking, often accompanied by listening, is the means by which love is brought into the public realm and by which legal evidence of adulterous love can be obtained. Medieval romances contain many scenes in which secret watchers and listeners play leading roles, and in which the problematic relation of sight to truth is a central theme. The effect of such scenes is to place the poem's audience as secret watchers and listeners; and in later medieval narratives, as the role of the storyteller comes to be realized, the poet too sees himself in the undignified role of a voyeur. A. C. Spearing's book explores these and related themes, first in relation to medieval and modern theories and instances of looking, and then through a series of readings of romances and first-person narratives, including works by Beroul, Gottfried von Strassburg, Chrétien de Troyes, Marie de France, Chaucer, Lydgate, Douglas, Dunbar, and Skelton. Its focus on looking also leads to the recovery of some less well-known works such as Partonope of Blois and The Squire of Low Degree. The general approach is psychoanalytic, but the reading of specific medieval texts always has primacy, and this in turn makes possible a running critique of current conceptions of the gaze in relation to power and gender.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
332
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780521021692
Date de parution :
03-11-05
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
485 g

Les avis