Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences
  5. Sciences de la terre
  6. Géographie
  7. The Oxford Handbook of Business and the Natural Environment

The Oxford Handbook of Business and the Natural Environment

Pratima Bansal, Andrew J Hoffman
Livre relié | Anglais | Oxford Handbooks
201,45 €
+ 402 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Environmental issues now loom large on the social, political, and business agenda. Over the past four decades, "corporate environmentalism" has emerged and been constantly redefined, from regulatory compliance to more recent management conceptions such as pollution prevention, total quality environmental management, industrial ecology, life cycle analysis, environmental strategy, environmental justice, and, most recently, sustainable development.

As a result, understanding the intersection of business activity and environmental protection has become increasingly complex, and there has emerged a focus in academic research on business decision-making, firm behavior, and the protection of the natural environment. This handbook reviews the state of the field as it grows into a mature area of study within management science, its achievements, and its future avenues of research. It brings together original contributions in the field along several lines of enquiry. The first six focus on disciplines as delineated in contemporary business schools: business strategy; policy and non-market strategies; organizational theory and behavior; operations and technology; marketing; and accounting and finance. The seventh section reviews emergent and associated perspectives, whilst a concluding section, written by long-standing leaders in the field, discusses the future outlook for research.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
720
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780199584451
Date de parution :
13-01-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
180 mm x 249 mm
Poids :
1383 g

Les avis