En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Pedagogy of Special Needs Education

Phenomenology of Sameness and Difference

Chizuko Fujita
Livre broché | Anglais | Phenomenology of Practice
51,45 €
+ 102 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The Pedagogy of Special Needs Education: Phenomenology of Sameness and Difference outlines how to understand the inner and behavioral lives of children with intellectual disability through the psychology and phenomenology of "stories" derived from the experiences of living with these children.

The book inquires into the meaning of the experiences of children with intellectual developmental disability using a phenomenological method. It examines how the external behaviors of children with special needs may look different from children without these needs but actually do share many similarities at the phenomenological level of lived experience. Themes of difference and sameness are employed for exploring the significances of phenomena such as "finger play," "eating as selffeeding," "smiling and turn-taking," "self-talk," and "don't touch me." Throughout the narrating and interpreting of the case studies within the book, the author shows the tensional dialectic between individual and collective difference in order to understand what is required to help children with intellectual disability become themselves and form their personal self-identity.

The Pedagogy of Special Needs Education

can be used in schools, seminars, and courses related to special education programs and in special needs curricula for children with developmental disabilities. It can also support childcare professionals who carry orthopedagogical responsibilities and who are concerned about the wellbeing of children and their families experiencing special needs. Additionally, this book is valuable to students, researchers, teachers, and others interested in a hermeneutic phenomenological approach to human science, professional practice issues, and qualitative research methods.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
114
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780629585355
Date de parution :
30-12-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 224 mm
Poids :
204 g

Les avis