Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

The Value Gap

Female-Driven Films from Pitch to Premiere

Courtney Brannon Donoghue
Livre broché | Anglais | Texas Film and Media Studies
41,95 €
+ 83 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How female directors, producers, and writers navigate the challenges and barriers facing female-driven projects at each stage of filmmaking in contemporary Hollywood.

Conversations about gender equity in the workplace accelerated in the 2010s, with debates inside Hollywood specifically pointing to broader systemic problems of employment disparities and exploitative labor practices. Compounded by the devastating #MeToo revelations, these problems led to a wide-scale call for change. The Value Gap traces female-driven filmmaking across development, financing, production, film festivals, marketing, and distribution, examining the realities facing women working in the industry during this transformative moment. Drawing from five years of extensive interviews with female producers, writers, and directors at different stages of their careers, Courtney Brannon Donoghue examines how Hollywood business cultures "value" female-driven projects as risky or not bankable. Industry claims that "movies targeting female audiences don't make money" or "women can't direct big-budget blockbusters" have long circulated to rationalize systemic gender inequities and have served to normalize studios prioritizing the white male-driven status quo. Through a critical media industry studies lens, The Value Gap challenges this pervasive logic with firsthand accounts of women actively navigating the male-dominated and conglomerate-owned industrial landscape.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
368
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781477327302
Date de parution :
08-08-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 229 mm
Poids :
521 g

Les avis