•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

(Un)Knowing Diversity

Researching Narratives of Neocolonial Classrooms Through Youth's Testimonios

Tricia Gallagher-Geurtsen
Livre broché | Anglais | Critical Qualitative Research | n° 5
43,45 €
+ 86 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

(Un)knowing Diversity tells the powerful stories of five minoritized American youths' school experiences. In their own words, we learn what it is like to go to school, what helps, what does not, and who these students are becoming. The author outlines the practice of testimonio work, then interprets each narrative, identifying the fixed, fluid, concurrent, and dynamic processes that serve to both map and unmap youth in schools - offering the possibility of decolonization. She identifies postcolonial and neocolonial concepts such as hybridity, nationalism, authenticity, ambivalence, transnationalism, and surveillance. The volume, which includes a study guide with questions and assignments suitable for undergraduate and graduate coursework, will be useful in qualitative methods courses, multicultural foundations courses, and courses in education and sociology.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
178
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 5

Caractéristiques

EAN:
9781433110061
Date de parution :
08-02-12
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 225 mm
Poids :
279 g

Les avis