•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Scolaire & Parascolaire
  5. Gestion & Organisation de l'éducation
  6. Enseignement supérieur
  7. Using Students' Assessment Mistakes and Learning Deficits to Enhance Motivation and Learning

Using Students' Assessment Mistakes and Learning Deficits to Enhance Motivation and Learning

James H McMillan
Livre broché | Anglais | Student Assessment for Educators
41,45 €
+ 82 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Being wrong is an integral part of the assessment process, and understanding how to learn from those mistakes, errors, and misconceptions helps educators and students get the most from their learning experience. In this practical volume, James H. McMillan shows why being wrong (sometimes) is an essential part of effective learning and how it can be used by teachers to motivate students and help develop positive achievement-related dispositions. The six concise chapters of Using Students' Assessment Mistakes and Learning Deficits to Enhance Motivation and Learning show how mistakes affect students' engagement, self-regulation, and knowledge, and how teachers can most effectively contextualize supposed failures to help students grow.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
162
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138121515
Date de parution :
21-08-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
124 mm x 196 mm
Poids :
204 g

Les avis