Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Visionaries and Outcasts

The NEA, Congress, and the Place of the Visual Artist in America

Michael Brenson
Livre relié | Anglais
25,45 €
+ 50 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Visionaries and Outcasts documents and analyzes, from hopeful creation to bitter end, the most ambitious experiment in artistic funding in American history. Through the creation of the National Endowment for the Arts in 1965, this country provided financial support for visual artists without exerting the stringent controls that patronage in the past required. That all ended thirty years later, as the NEA's funding for individual artists was eliminated while the agency was at the center of a political, cultural, and moral firestorm. Michael Brenson chronicles the "NEA years" with interviews from dozens of artists and scholars with firsthand knowledge of the NEA's lightning-rod individual fellowship program.

Brenson, the former New York Times art critic, vividly captures the eloquent verve with which Congress supported the public funding of artists in 1965 and contrasts that with the political climate in 1995, when fellowships to individual artists were ended and nary a person of political or cultural power came to the artists' defense. This examination of one of the most controversial government programs of our time is essential to the discussion of the place of the artist in America.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
157
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781565846241
Date de parution :
01-02-01
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
146 mm x 216 mm
Poids :
272 g

Les avis