Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Voor scholen is zelfevaluatie een noodzaak geworden. Scholen zijn de eerste verantwoordelijke voor hun onderwijskwaliteit en meer en meer wordt verwacht dat scholen zelf instaan voor het vormgeven van hun beleid. Sedert het verschijnen van de eerste editie van dit werk zijn zeer veel scholen vertrouwd geraakt met de aanpak. Dit is echter nog niet voor alle scholen het geval. De auteur maakt van de vierde druk van deze bestseller gebruik om de recente evoluties mee op te nemen in het werk. Zo is de onderwijsinspectie op een meer actieve manier de resultaten van zelfevaluaties van scholen beginnen te betrekken bij de schooldoorlichting. De basisvragen blijven echter overeind: naar wat men precies moet kijken bij een zelfevaluatie van scholen; wie gaat men bevragen, hoe kan men dit doen, en welke zijn gunstige condities opdat een zelfevaluatie effectief zou zijn? Dit boek geeft duidelijke antwoorden op deze (en andere) vragen. De auteur vertrekt van een vergelijking van de begrippen 'onderwijskwaliteit' en 'effectiviteit van onderwijs' om uiteindelijk te kiezen voor de resultaten van het onderzoek naar effectieve scholen als benadering voor zelfevaluatie. Door het uitvoeren van een kwantitatief én kwalitatief onderzoek wordt de basis gelegd voor een instrument voor zelfevaluatie van scholen (IZES), dat niet alleen wetenschappelijk stevig is onderbouwd, maar tevens in de onderwijspraktijk zijn nut heeft bewezen. Deze resultaten zijn te vinden in twee andere publicaties bij Acco (IZES - basisonderwijs en IZES - secundair onderwijs). Het boek is een must voor onderwijsbegeleiders, directieleden en middenkaders van scholen, leden van het schoolbestuur, en iedereen die wenst te reflecteren over dekwaliteit van het onderwijs. Het is verplichte lectuur voor iedereen die met IZES aan de slag is of wil gaan.