Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Vormgeven aan schoolbeleid

effectieve-scholenonderzoek als inspiratiebron voor de zelfevaluatie van scholen

Peter Van Petegem
Livre | Néerlandais
43,65 €
+ 87 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Voor scholen is zelfevaluatie een noodzaak geworden. Scholen zijn de eerste
verantwoordelijke voor hun onderwijskwaliteit en meer en meer wordt verwacht dat
scholen zelf instaan voor het vormgeven van hun beleid. Sedert het verschijnen van de eerste editie van dit werk zijn zeer veel scholen vertrouwd geraakt met de aanpak. Dit is echter nog niet voor alle scholen het geval. De auteur maakt van de vierde druk van deze bestseller gebruik om de recente evoluties mee op te nemen in het werk. Zo is de onderwijsinspectie op een meer actieve manier de resultaten van zelfevaluaties van scholen beginnen te betrekken bij de schooldoorlichting.
De basisvragen blijven echter overeind: naar wat men precies moet kijken bij een
zelfevaluatie van scholen; wie gaat men bevragen, hoe kan men dit doen, en welke
zijn gunstige condities opdat een zelfevaluatie effectief zou zijn?
Dit boek geeft duidelijke antwoorden op deze (en andere) vragen. De auteur
vertrekt van een vergelijking van de begrippen 'onderwijskwaliteit' en 'effectiviteit van onderwijs' om uiteindelijk te kiezen voor de resultaten van het onderzoek naar effectieve scholen als benadering voor zelfevaluatie.
Door het uitvoeren van een kwantitatief én kwalitatief onderzoek wordt de basis gelegd voor een instrument voor zelfevaluatie van scholen (IZES), dat niet alleen wetenschappelijk stevig is onderbouwd, maar tevens in de onderwijspraktijk zijn nut heeft bewezen. Deze resultaten zijn te vinden in twee andere publicaties bij Acco (IZES - basisonderwijs en
IZES - secundair onderwijs).
Het boek is een must voor onderwijsbegeleiders, directieleden en middenkaders van scholen, leden van het schoolbestuur, en iedereen die wenst te reflecteren over dekwaliteit van het onderwijs. Het is verplichte lectuur voor iedereen die met IZES aan de slag is of wil gaan.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
340
Langue:
Néerlandais
Illustré:
Oui

Caractéristiques

EAN:
9789033451751
Date de parution :
28-06-02
Format:
Livre

Les avis