Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Adolescent Boy's Literate Identity

Livre relié | Anglais | Advances in Research on Teaching | n° 15
122,95 €
+ 245 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book is the representation of a narrative inquiry conducted with five ninth grade boys that were identified as displaying multiple literacies, looking specifically at how these boys storied their literate identities. After the stories were collected, the author conducted several negotiation sessions with the boys and their parents at the school, as well as in their homes. These negotiations facilitated a methodological concept that the book terms distillation: an interim step for determining which narratives in an inquiry are emblematic. Several lenses for conceptualizing the stories of these boys were made evident during the research. An analysis of the collected stories revealed that the boys' stories moved beyond current conceptions of either identity or literacy alone and instead offered a way of defining literate identity as simultaneously being and doing literacy. In light of this definition, the boys' stories revealed plotlines that together described literate identity as a form of capital. The question of how the boys story themselves, the original research question, is ultimately answered using a meta-narrative, or archetype, where a hero distributes a boon, or gift to his society. The implications for this research include a need to examine classroom space in order to facilitate the deployment of literate identity capital, as well as space for living out the meta-narratives that these boys are composing.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
152
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 15

Caractéristiques

EAN:
9780857249050
Date de parution :
27-05-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
403 g

Les avis