Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Designing the Music Business

Design Culture, Music Video and Virtual Reality

Guy Morrow
Livre relié | Anglais | Music Business Research
126,95 €
+ 253 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book addresses the neglect of visual creativities and content, and how these are commercialised in the music industries. While musical and visual creativities drive growth, there is a lack of literature relating to the visual side of the music business, which is significant given that the production of meaning and value within this business occurs across a number of textual sites.

Popular music is a multimedia, discursive, fluid, and expansive cultural form that, in addition to the music itself, includes album covers; gig and tour posters; music videos; set, stage, and lighting designs; live concert footage; websites; virtual reality/augmented reality technologies; merchandise designs; and other forms of visual content. As a result, it has become impossible to understand the meaning and value of music without considering its relation to these visual components and to the interrelationships between them.

Using design culture theory, participant observation, interviews, case studies, and a visual methodology to explore the topic, this research-based book is a valuable study aid for undergraduate and postgraduate students of subjects including the music business, design, arts management, creative and cultural industries studies, business and management studies, and media and communications.


Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
201
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783030481131
Date de parution :
11-06-20
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
480 g

Les avis